[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: chroot

From: Konrad Lapsz <harrier@disgust.wariaci.net>
Date: Wed May 14 2003 - 22:03:26 CEST
[slacklist] Re: chroot

> Chrootowane cale srodowisko czyli pewnie shell = tez :)
> Bo myslalem nad zrobieniem czgos takiego aby do = systemu prawa bylay tylko
> dla roota
> a dla reszy 00 , potworzyc struktury katalogow = /bin /etc /usr itd w
> katalogach domowych userow
> mieliby wszystko wlasne poza kernelem , napedami =
> no ale nie bardzo wiem jak sie za to zabrac = ?
> jak by costakiego interpretowaly programy w = stylu ftp, ssh poczta ?

To raczej nie tak. Wlasciwym rozwiazaniem byloby = zrobienienie chrootowego
drzewa katalogow podobnego do tego jakie jest we = wlasciwym roocie, ale na
przyklad w /home. Ja mam tylko apache w chroocie i = mam male z tym
doswiadczenie, ale robiac chroot dla kazdego = uzytkownika musialbys kazdego
zrobic rootem w jego chroocie, a z chroota da sie nie = tak skomplikowanie
przjsc do roota, wiec to chyba malo bezpieczne = rozwiazanie. Srodowisko
chroot jest opisane w ktoryms LinuxPlusie, przejrzyj = stronke LinuxPlusa,
ja nie pamietak, ktory to byl numer... no i nie pisz, = ze w L+ nie ma nic
ciekawego do czytania. :-p

Pozdrawiam,
Konrad Lapsz / = harrier           =     ... i'm following the white sublow
mailto: harrier@disgust.wariaci.net
        = harrier@mak.ant.pl