Re ISDN

Autor: lehre_at_tlen.pl
Data: pon 23 gru 2002 - 23:25:34 CET

>mam wielka prosbe...
>
>moglby mi ktos bardzo dokladnie wytlumaczyc jak zaisntalowac
>ISDN na linuxie ?
>system: Linux Slackware 8.1
  na razie wszystko ok bo mnie sie udalu ;)
>ISDN: Microcom ISDN Porte Internal
>
>bylbym naprawde bardzo wdzieczny bo nikt nie wie jak to zrobic,
>a jesli nie zainstaluje to bede skazany przez dluuuzszy czas na
>wingroze.. nawet sobie tego nie wyobrazam...
konfiguracja wcale nie jest taka trudna, skompiluj kernel z
odpowiednimi modulami, hisax itd.

>problem jest taki ze sterowniki do tego modemu to same pliki
>textowe bez zadnej instrukcji i nie mam pojecia co z nimi
>zrobic... sterowniki sa na www.microcom-ce.com
>
>najlepiej prosilbym was o sciagniecie tych sterownikow ( 50 KB )
>i obejrzenie.. moze ktos bedzie wiedzial co z nimi zrobic...
>
>i jak zainstalowac isdn4k-utils ?
sciagasz zrodla, dajesz make, wyskakuje menu jak w menconfig kernela
i zaznaczas chciane funnkcje, musisz miec w /usr/src/ zrodla jadra..

>jesli probuje sie polaczyc to pokazuje mi sie wiadomosc ze nie
>moze odnalezc pliku /dev/isdnctrl

zalinkuj: ln -s /dev/isdnctrl0 /dev/isdnctrl ,jesli masz juz moduly
modemu zaladowane, jesli nie to dupa blada, no i isdn4k-utils
zainstalowane, ogolnie najperw skonfiguruj system a potem sie
polacz ;)
>co mam zrobic ? prosze o pomoc...

pisz o konkretnych problemach ;)
mala podpowiedz:
prawdopodobnie jest to karta z Winbond W6692CF -> sprobuj modprobe
hisax type=36 , moze akurat zadziala ;)
jak to pojdzie i isdn4k-utils zainstalujesz poprawnie to juz z
gorki ;)

pozdrawiam,
wesolych swiat