Gentoo-mode

Autor: Łukasz Halman (szuwarek_at_ids.gda.pl)
Data: pon 16 gru 2002 - 00:04:03 CET

> ale przezyceniem z gentoo systemu portow na slackware bardzo mnie
> zainteresowalo, hmm. czy gentoo czy gentoo nie ma przypadkiem drzewa
> /etc/rc.d zaczerpnietego z BSD - podobnie jak slackware ?
> wlasnie szukalem jakis zrodel lub czegos, aby zobaczyc pod slackware
> jak bedzie pracowac, ale nic nie znalazlem na ich ftp ... jakies
> konkretne namiary na source ?

No wiec sprawy wygladaja tak. Gentoo ma drzewo katalogow rc.d rodem z redhat
i wszystkich pozostalych oprocz slackware dystrybucji czyli o ile pamietam
System V, tak? tak?

A co do samej przesiadki to jest z tym pare problemow. Po pierwsze calosc
opiera sie na programie emerge ktory nijak nie jest udostepniany inaczej niz
na plytkach ISO z gentoo-linux'em. A zatem moze po kolei powiem co
zrobilem...

1. Zdobylem paczke portage.tar.gz z programem emerge. Ktora nastepnie
przerobilem na slackowy tgz. Sprawa nie jest tak prosta jak sie wydaje
poniewaz jest tam skrypt instalacyjny w pythonie i trzeba tego pythona
slackware'owgo troche dobawic dodajac mu odpowiednie moduly z reszta zawarte
w wyzej wymienionej paczce.

2. Po zainstalowaniu potrzebujemy plikow konfiguracyjnych, bez nich nic nie
dziala. Tu z pomoca spieszy nam kolega ktory pliki /etc/make.* na grzecznie
podsyla.

3. Jesli do tej pory nie mam rsync'a to go instalujemy.
4. Robimy emerge rsync i ladnie do katalogu /usr/portage zgrywa nam sie cale
drzewo portow gentoo...

5. Po zaladowaniu podmieniamy katalog /etc/make.profile kolegi na nasz
wlasny, konkretnie linkujemy go z odpowiednim katalogiem w drzewie portage
i juz mozemy dzialac.

6. Uwaga!! Porty gentoo maja rozbudowane mechanizmy elastycznych zaleznosci,
wiec nie radze zapomniec o parametrze --nodeps... no chyba, ze mamy zamiast
zainstalowac nowiutkiego gentoo wprost na naszego slack'a.

Wiecej konkretow dowiesz sie na stronie gentoo.. powodzenia. A ze warto
niech swiadczy chocby wydolnosc systemu na jadrach serii 2.4.19-gentoo-r*.

szuwarek

--
Today's problem is caused by: "clock speed"