ARP

Autor: Jacek Kotlinski (jacek_kotlinski_at_pattern.pl)
Data: śro 11 gru 2002 - 18:19:08 CET

Witam,

mam problem z ARPem, mianowicie nie dziala prawidlowo.
Zacznijmy od poczatku.
Mam server dhcpd ktory przydziela na sztywno jednemu komputerowi po jego mac
adresie numer ip 192.168.0.2 i to dziala teraz chcialem zeby jezeli ktos w
tym przypadku ten ktos o takim mac adresie karty sieciowej nie mogl zmienic
sobie adresu ip ustawiam ARPa wg
http://www.slackware.com.pl/porady.php?id_porady=39.

Moj plik dhcpd.conf:
#moja_domena.pl
option domain-name "moja domena";
# server DNS - dla TPSA jest to :
option domain-name-servers 194.204.159.1, 194.204.152.34;
ddns-update-style ad-hoc;
ddns-updates off;
# maska sieci
option subnet-mask 255.255.255.0;
# czasy odwierzania
default-lease-time 21600;
max-lease-time 86400;

#Linie dla komputerów którym my przydzielamy IP
subnet 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0 {
host laptop {
hardware ethernet 00:01:03:83:0F:C4;
fixed-address 192.168.0.2;
option routers 192.168.0.1;
option broadcast-address 192.168.0.255;
}
}

Zauwazylem chyba jeden blad w tym opisie
(http://www.slackware.com.pl/porady.php?id_porady=39) a mianowicie jest tam
mowa o tym ze : Aby ARP uruchamial sie po kazdym starcie serwera nalezy:
#ARP
if [ -x /etc/rc.d/rc.arp ]; then
. /etc/rc.d/rc.arp
fi
dopisac do /etc/rc.d/rc.M

tylko jakie rc.arp skoro nie ma o tym niegdzie mowy, ja rc.arp zmienilem na
ip_arp bo to logicznie pasowaloby do tego opisu instalacji i konfiguracji
ARPa.

niestety tak czy inaczej jezeli zmienie adres ip to mi go przydzieli i siec
dziala arp nie zabrania tego, kiedy znowu wezme pobierz z dhcp tez bedzie
dzialac i pobierze prawidlowy adres 192.168.0.2

kiedy wezme ip_arp restart to wurzuca mi:

Removing static arp records: SIOCDARP(pub): No such file or directory

Adding arps records:
SIOCSARP: Invalid argument

Co jest nie tak???

Please jezeli ktos wie co sie dzieje i jak to naprawic dajcie znac.

Pozdrawiam

Jacek