Re: pytanie

Autor: Asmo (asmodeus_at_interia.pl)
Data: śro 04 gru 2002 - 22:58:49 CET

Witam

> Ja bym chcial zapytac (z serii glupich pytan), jak zrobic, aby
> komputer stojacy za masquarada (iptables), byl widoczny jako
> 192.168.0.x a nie jako host.provider.pl? Widzialem nie raz ludzi
> piszacych na fora dyskusyjne widocznych jako numer sieci wew.
>
> Mam nadzieje, ze nie namieszalem za mocno.

Troche namieszales :)

Adresy:

     10.0.0.0 - 10.255.255.255
     172.16.0.0 - 172.31.255.255
     192.168.0.0 - 192.168.255.255

Sa tak zwanymi adresami nierutowalnymi - czyli pakiety o takich adresach
nie mogą się pojawic w sieci Internet.
Przeznaczone sa one dla sieci internet (specjalnie z malej litery -
sieci wewnetrzne/prywatne).
Prponuje przeczytac RFC1918.

Wiec nie da się żeby pakiety mialy adres zwrotny bedacy ktoryms z
powyrzszych (chyba ze w wewnetrznej sieci).

Rafal

Najseksowniejsi w 2002 roku... >>> http://link.interia.pl/f16a0