Re: drukarka epson c40

Autor: Igor Zakrzewski (iggy_at_slackware.com.pl)
Data: czw 28 lis 2002 - 10:34:01 CET

> jak ktoś może to niech mi naspisze co trzeba zrobić aby zainstalować
> drukarke na usb najlepiej na przukładzie mojego modelu. dzięk z góry.:)

Apsfilter Twoim przyjacielem :-)

Jesli Slack byl zainstalowany ze stosowna paczka, to:
/usr/share/apsfilter/SETUP

Jesli nie to trzeba pobrac te paczke np. stad:
http://www.slackware.at/data/slackware-current/slackware/ap/apsfilter-7.2.2-
i386-2.tgz

1/ installpkg apsfilter-7.2.2-i386-2.tgz
2/ /usr/share/apsfilter/SETUP
3/ Accept license [Y|y|J|j|N|n] ? Y
4/ .... kilka razy OK i y ...
5/ Do you want to (a)dd another printer entry or to (o)verwrite the existing
entries? - to co chcemy: dodac nowa drukarke lub nadpisac plik
konfiguracyjny
drukarki
6/ Printer Driver Selection ---> Epson printer ---> Epson Stylus Color 40
series {png+pips} [pips/sc40s]
7/ Interface setup ---> local parallel/USB
8/ Paper format ---> A4
9/ ....
10/ Wcisnac I - "Install printer with values shown above"
11/ Wpisac jakas przyjazna nazwe drukarki (bez spacji)
12/ Mozna jeszcze probowac drukowac strone testowa - T
13/ Q - finish installation
14/ w shellu export PRINTER=wpisac_przyjazna_nazwe_z_pktu_11
15/ dopisac to co wyzej, czyli export PRINTER=.... do pliku /etc/profile

Powinno wystarczyc.

Aha, powyzsze bylo testowane z wyzsza wersja Apsfiltra, tj. 7.2.5 (w
slackware-currencie jest 7.2.2), ale mimo to powinno dzialac.

Pozdrowienia,
Igor Zakrzewski