Re: ARP problem !

Autor: Tomasz Jakub Skrynnyk (skrynnyk_at_post.pl)
Data: sob 23 lis 2002 - 12:50:04 CET

Użytkownik Irek Kot napisał:
> coz z tego ze skrypt wyswietla mi tablice z IP i adresem MAC karty jak i tak
> wszystko chodzi w zaden sposob nie blokuje dostepu do netu !
> Powtarzam pyt czy to iz kozystam z iptables ma jakies znaczenia ??

Nie ma! Prawdopodobnie problem leży zupełnie gdzie indziej. Skrypt,
który odpaliłeś wykorzystuje systemowego ARP-a. Czy będziesz stosował
ten skrypcik, inny czy wcale to i tak ARP bedzie sobie chodził :)))
Aby zablokować usera nie wystarczy jeden prosty skrypt, on może tylko
pomóc.
Tak w ogóle to on nie blokuje ip tylko pilnuje tego by sobie ktoś nie
zmieniał ip, jak jego jest zablokowane...

Powiem Ci co według mnie jest w Twojej sytuacji absolutnym minimum.
1. Dobrze skonfigurowany DHCPd (bez wolnych ip)
2. Odpowiednie chainsy firewalla (troche z tym roboty)
3. Skrypt, który już masz.

Tyle w wieeeeelkim skrócie :)))))

Powodzenia
Tomasz Skrynnyk

--
"Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć
przesąd." (Albert Einstein)