Re: Odpalenie iptables Prośba

Autor: loju (loju_at_poczta.fm)
Data: śro 16 paź 2002 - 17:02:43 CEST

On Wed, 16 Oct 2002 14:22:19 +0200
"Jasiczak" <jasiczak_at_alpha.net.pl> wrote:

> arpem
> >
> Witam!
> Dlaczego piszesz, że kolega przesadził?
> Moim zdaniem DHCP jak najbardziej jest potrzebne. Mam SDI i 6 komputerów i
> nie muszę wiecznie odpowiadać na pytania w stylu jaki mam sobie wpisać numer
> IP, jaką maskę, jaką bramę, a co to takiego. Uważam, że w sieci co ma 2
> kompy + serwer tez można. Po co w każdej windzie ustawiać ip,maske itp.

dlatego, że przy takiej małej sieci można inaczej (prościej) obejść problem maruderów (jakie IP, jaka maska)
a uruchamianie jeszcze jednej usługi to dodatkowe obciążenie serva i sieci. Nie wspominam o względach bezpieczeństwa. Każda nowa usługa stwarza potencjalną lukę.

> Co do arpa to w sumie po co? Jeżeli chcesz się zabezpieczyć przed wpinaniem
> na lewo to i owszem ale do normalnych zastosowań nie trzeba.

dokładnie - chodzi mi o wpinanie na lewo

> Chrystian

Loju

Kandydatka nr 21... >>> http://link.interia.pl/f166d