Problem z napedem cd-rom

Autor: Marcin Ciaszczyk (bc_at_kki.pl)
Data: pon 14 paź 2002 - 10:47:03 CEST

Bardziej chyba powinienem szukac w kernelu, ale moze ktos sie juz spotkal z
czyms takim:
Na drugim kontrolerze wisza dwa urzadzenia: cd-rom(master/hdc) i
nagrywarka(slave/hdd) - cdrom jest sprawny, do momentu "tuz przed
instalacja" dziala, dziala takze w innym 'systemie' na tej samej maszynie.

1. Naped fizycznie dziala.
2. Przy instalacji 8.1 objawy sa takie:
  - maszyna bootuje sie z cdromu.
  - przy wyszukiwaniu zrodla proba montowania plyty konczy sie BRAKIEM
    komunikatu i zwisem ssytemu.
  - system daje sia zainstalowac z drugiego napedu na tej samej tasmie.

3. w skrajnej depresji po uruchomieniu kde i innych zabawek zajalem sie
napedem - dmesg mi pokazuje takie smieszne cos:
hdc: CDD-8400bleble ATAPI CD/DRV-ROM drive
hdc: set_drive_speed_status: status=0x51 {DriveReadySeekComplete Error}
hdc: set-drive_speed_status: status=0xb4

4. raz udalo mi sie uzyskac nastepujacy komunikat (po probie montowania
urzadzenia)
 ide_dmaproc: chipset supported ide_dma_timeout func only:14
 hdc: timeout waiting for DMA

i dupa.
Maszyna WISI - nawet kernel sie nie zrzuci.

jakiekolwiek pomysly mile widziane (poza wymiana
komputera/napedu/tasmy/klawiatury/instalowaniem sterownika do zasilacza)
bc_at_ciacho.pl