Iptables zamiast ipchains !

Autor: Sargath (sargath_at_o2.pl)
Data: pią 13 wrz 2002 - 14:00:03 CEST

Witam !!

Ostatnio przeszedłem ze slacka 8.0 na 8.1 i jest taki mały problem otóz w slacku 8.0 do obluski NAT korzystało sie z IPCHAINS, natomiast w 8.1,IPCHAINS zastąpiono IPTABLES jako dosmylny program oblusgujacy NAT, i tu pojawiaja sie takie pytanko :

Przy ipchains korzystałem z takich komend jak ipchains -L -M, netstat -M które pokazywały mi kto na jakich stronach jest itp niestety w przypadku iptables nie moge nic podobnego znalesć czytalem many, How to's itp i dalej nic wiec z wracam sie z prośbą w jaki inny sposób można uzyskać na IPTABLES wykaz połaczeń w sieci. Może ktoś zna dobrą stonke opisującą iptables ale jak narazie najbardziej interesowało mnie jak uzyskać wykaz połaczeń. ???

Po drugie to jak zastąpić takie moduły jak:

/sbin/modprobe ip_masq_autofw
/sbin/modprobe ip_masq_cuseeme
/sbin/modprobe ip_masq_ftp
/sbin/modprobe ip_masq_irc
/sbin/modprobe ip_masq_mfw
/sbin/modprobe ip_masq_portfw
/sbin/modprobe ip_masq_quake
/sbin/modprobe ip_masq_raudio
/sbin/modprobe ip_masq_user
/sbin/modprobe ip_masq_vdolive

Niestety bez nich nie moge postawić sobie servera na q3 w sieci oraz ftp a także z sieci nikt bez psv mode nie wjedzie na FTP dlatego proszę o pomoc jak korzystać z IPTABLES zastępując wyrzej wymienione moduły.
Dzięki wielkie z góry.

Ps. Wiem że na jądrach 2.4.18 da sie również korzystać z ipchains jednak idąc z duchem czasu chciałym troche potestowac iptables jednak na polskich stronach jest bardzo malutko o iptables wiec prosz o pomoc
aha no ale i tak na 2.4.18 nie da sie korzystać z wyrzej wymienionych modłów wiec bardzo prosze o pomoc w tej spraiwe jeszcze raz dzieki z góry za pomoc.

Cześć i Pozdrawiam Sargath