Ograniczenie dostepu i polska klawiatura i różne X'y (3 w 1)

Autor: Artur (kabotyn_at_poczta.onet.pl)
Data: śro 28 sie 2002 - 18:53:09 CEST

Witam!

1.
Jak ograniczyć dostęp do komputera przez SSH? Tzn. chodzi mi o to jak
zrobić zeby tylko kilka osób (kilka adresów IP albo hostów) mogło się do
mnie połączyć połaczyć.

2.
Spolonizowałem konsole i X'a. Polskie znaki wyświetlają mi się bez
problemów, tylko jeżeli chodzi o napisanie polskiego znaku pod X'em to
już gorzej. Pod konsolą moge bez problemu wpisać polskie znaki ale jak
wchodze do X'a to niestety nie mam polskich znaków (po wciśnięciu
ALT + S nic się nie dzieje a pod konsolą wyświetla mi się "ś"). Teraz
moje pytanie: Jak zrobić żebym mógł napisać polsie znaki pod X'em?
(Używam GNOME 1.4)

3. (ostatnie)
Podczas instalacji wybrałem że domyslnym X'em ma być GNOME ale KDE też
zainstalowałem. I domyślnie (po wpisaniu startx) uruchamia mi się GNOME.
A jak zrobić zeby mi się uruchamiało KDE? A może można zrobić tak że
sobie wybieram jaki X ma być uruchomiony? Jeżeli tak mozna to jak to zrobić?

Dzięki za wszytkie odpowiedzi!

Pozdrawiam, Artur

P.S. Mam Slackware'a 8.1

--