Re: Antywirus

Autor: Paweł Michalski (pm_at_abak.info.pl)
Data: sob 24 sie 2002 - 23:25:12 CEST

On Sat, 24 Aug 2002, Artur wrote:

> Mam pytanie, a mianowicie czy pod linuxa (Slackware 8.1) jest jakiś
> bezpłatny dobry antywirus?
I tak, i nie...
Najlepszy będzie chyba F-Prot (www.f-prot.com) - bezpłatny na
"personal workstation" ;)
Jest też MKS (beta na razie free, www.mks.com.pl), ale różnie o nim mówią
Powstaje też bezpłatny Open Antivirus (www.openantivirus.org), ale to jest
w Javie. Dlatego "Żółw" napisał skaner w C - nazywa się to Clam Antivirus
(adres znajdziesz w googlach)
Z dobrych, ale płatnych są Kaspersky (drogi), DrWeb (przystępny cenowo) no
i Sophos.
O innych chyba nie warto wspominać...
Jakby cię to nie zadowalało i chciałbyś dalej poszukać, to na
www.av-test.org znajdziesz nazwy antyriwusów, poszukaj producentów i ich
oferty w internecie.

> Czy Linuxy są tak doskonałe że nie mają wirusów? ;)
Nie ma tak dobrze... F-prot zna już grubo ponad 100 wirusów unixowych :(

PS. A jakby ktoś chciał jakiegoś kupić, to zapraszam ;)

Pozdr

--
Paweł