Re: Nat + firewall + problem z ftp...

Autor: abuladin (abuladin_at_interia.pl)
Data: pią 26 lip 2002 - 07:49:48 CEST

> Mam nastepujacy problem.
> Mam skonfigurowanego linuxa , ktory sluzy mi za router. Oczywiscie jest na
> nim odpalona masquerada. Wszytko dziala OK - tylko jeden mankament. FTP
> nie cche przesylac danyc.
>
> Otoz - jak sie lacze z linuxa na jakis server ftp - wszysko mi dziala -
> problem pojawia sie wtedy, kiedy z komputera za masuerada cche skorzystac
> zz ftpa - system mi sie laczy - ale nie chce juz przesylac danych.
>
> Mam zaladowany modul ip_conntrack_ftp.
>
> Moje pytanie jest nastepujace.
>
> Jak nalezy zrobic aby komputery za masquerada mogly spokojnie korzystac z
> [...]

sprawdz firewall, nie wiem jakim sposobem realizujesz forwarding ale to moze
byc to. ja po zainstalowaniu slacka 8.0 nie mialem takiego klopotu.
wystarczyl ip_conntrack_ftp, i juz (o ile dobrze pamietam ...). napisz co
masz w firewalu odnosnie ftp

u mnie wyglada to mniej wiecej tak:
IPT=/sbin/iptables
$IPT -A FORWARD -p tcp -s localnet/24 --dport ftp-data:ftp -i eth0 -j ACCEPT
$IPT -A FORWARD -p tcp -d localnet/24 --sport ftp-data:ftp -o eth0 -j ACCEPT

Zanim zaczniesz swoj dzien... >>> http://link.interia.pl/f1628