Re: Upgrade.

Autor: Jery (jery_at_slackware.com.pl)
Data: wto 21 maj 2002 - 22:41:16 CEST

>Witam.
>
>Borykam sie z nastepujacym problemem. Chcac potestowac sobie 'nowa'
>dystrybucje, majac tu na mysli Slackware'a, zainstalowalem ja sobie...
>A teraz meczy mnie jedno zasadnicze pytanie.. jak to upgrade'nac? Czy
da
>sie 'hurtem', podobnie jak w Debianie ? Czy moze musze 'meczyc'
>poszczegolne pakiety, czyli je CVS'owac ?

Musisz upgradowac poszczegulne pakiety.
Najnowsze pakiety znajdziesz na ftp.slackware.com
Lub polski mirror: ftp.icm.edu.pl -> pub -> linux -> slackware ->
slackwarecurrent

>Prosze o pomoc, majac na uwadze bezpieczenstwo systemu i chec poznania
>czegos innego niz Debian.
>
>I jeszcze jedno pytanie, jezeli ktos moglby mi 'lopatologicznie'
wyjasnic
>CVS'owanie pakietow... jak ma wygladac komenda z opcjami. Stosowalem
sie
>do generalnej zasady --help ;-) ale niewiele mi to pomoglo, a szukajac
na
>necie tego typu pomocy szybko utonalem w gaszczu tych samych,
>powtarzajacych sie informacji, jak 'costam' skonfigurowac.
np.:
sa 3 programy:
installpkg - instaluje nowy pakiet
removepkg - usowa
upgradepkg - uaktualnia

chaca zrobic upgrade pakietu (np. screen)
sciagasz najnowsza werje pakietu screen (skad sciagnac napisalem wyzej)
i z root wpisac:

upgradepkg screen.tgz

Oczywiscie sciagniety plik z nowym pakietem bedzie mial nazwe np.
screen-1.1.1.tgz
Dlatego musisz zmienic jago nazwe na: screen.tgz
lub (jesli jestes leniwy) upgraduj w ten sposob:

upgradepkg screen.tgz%screen-1.1.1.tgz

Wszysztkie zainstalowane pakiety znajdziesz w katalogu /var/log/packages

>Z gory dziekuje.
Nie ma za co.

>Pozdrawiam:
>--